دستگاه دون کن انار شرکت آراد ماشین به منظور سرعت بخشیدن در کار تولیدکنندگان محصولاتی همچون رب انار، آب انار، روغن هسته انار و… که بصورت صنعتی این امر را انجام می دهند طراحی و ساخته شده است.

در ابتدا به توضیحاتی در مورد خواص و بازار مصرف این میوه بهشتی در ایران و جهان می پردازیم و سپس دستگاه انار دون کن آراد ماشین را معرفی و عملکرد آن را شرح خواهیم داد.

خواص انار

انار حاوی ویتامین پ ، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است. آنتی اکسیدان هایی مثل  پروانتوسیانیدین و فلاونوئید، خاصیت ضد پیری دارند و ایجاد چین و چروک در پوست را به تعویق می اندازند. همچنین باعث روشن شدن پوست و از بین بردن لکه های تیره و آکنه می شوند.

علاوه بر موارد گفته شده روغن دانه انار نیز در درمان اگزما ماثر است. انار ضد سرطان بوده و از افسردگی جلوگیری می کند.

انار در ایران و جهان

انار از میوه های محبوب در سراسر جهان است. ایران رتبه اول در تولید این محصول را دارد. در کشورهای دیگری نظیر افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه نیز انار کشت و به سراسر جهان صادر می شود.

استان فارس در ایران رتبه اول تولید انار در کشور را داراست. رباب، شیرین شهوار، دانه سبز، حسین آبادی و… از انواع انار تولید شده در این استان است. علاوه بر استان فارس، در شهرهایی مانند ساوه، جلفا، کوهدشت و… انار باکیفیت و خوبی تولید می شود.

انار تولید شده در شهر ساوه بدلیل طعم ملس و همچنین غلظت آب آن که اصطلاحا به آن بریکس می گویند، شهرت جهانی دارد .

با توجه به مطالب گفته شده دستگاه دون کن انار ، جزء تجهیزات مهم وکلیدی در کارخانجات و کارگاه هایی است که به تولید فرآورده های انار می پردازند.

بهترین ها، بهترین را انتخاب می کنند.

بازار مصرف

علاوه بر دانه های میوه انار و مصرف آب آن، فرآورده های دیگری نظیر رب انار، مربا، مارمالاد، ژله، سرکه، روغن دانه انار و… بفروش می رسد. همچنین از پوست انار در صنایع بهداشتی و دارویی  و برای خوراک دام نیز استفاده می گردد.

کارگاه ها و کارخانجات صنعتی و نیمه صنعتی فراوانی در کشور وجود دارند که کسب وکارشان بدلیل بازار مصرف خوب فرآوده های انار رونق گرفته است.

فرآورده های انار

آراد ماشین، تجربه ای متفاوت از صنعت و خدمات.

دستگاه انار دون کن آراد ماشین

دستگاه انار دون کن صنعتی در ابتدای زنجیره خط تولید فرآورده های انار قرار دارد. این دستگاه ۲۰۰الی ۳۰۰ کیلوگرم انار را در هر ساعت دانه گیری می کند.
در طی دانه گیری درصد بالایی از دانه ها جدا شده و تنها درصد ناچیزی در پوست باقی می ماند که نشان دهنده عملکرد خوب این دستگاه در مقایسه با نمونه های مشابه است.

نحوه ی عملکرد

عملکرد این دستگاه بصورت ضربه ای است. پس از ریختن انار درون مخزن، با استفاده از مکانیزم ضربه ای پوست و پیه انار از دانه ها جداشده و از دو خروجی مجزا، تخلیه می شوند.

ویژگی های دستگاه

ابعاد دستگاه ۹۰×۷۵×۱۱۰ cm است.جنس بدنه دستگاه استنلس استیل است و قطعات درگیر با مواد براحتی قابل شستوشو هستند .

قدرت موتور سه اسب بخار می باشد. برق مصرفی دستگاه با توجه به درخواست مشتری می تواند سه فاز یا تک فاز باشد. البته برای کارخانه های صنعتی بدلیل موتور سه اسب نصب شده روی دستگاه ، سه فاز مقرون بصرفه تر خواهد بود.
پایه های دستگاه دارای چرخ می باشد که حمل و نقل این دستگاه را بسیار آسان می کند. این دستگاه دارای صدا و لرزش کمی است. ظرفیت دستگاه ۲۰۰ الی ۳۰۰ کیلو در ساعت است.

دستگاه انار دون کن  شرکت آراد ماشین
جنس بدنه استنلس استیل
موتور سه اسب
برق مصرفی تک فاز/سه فاز
ابعا دستگاه(cm) 90*75*110
ظرفیت( در ساعتkg) 200 الی 300

فیلم زیر نحوه عملکرد دستگاه انار دون کن شرکت آراد ماشین را نشان می دهد.

خط تولید فرآورده های انار

جهت تولید آب انار و دیگر فرآورده های آن نظیر رب انار، لواشک و… در کارخانه های صنعتی و نیمه صنعتی و حتی کارگاه ها ، شرکت آراد ماشین خط تولید این محصولات را طراحی و تولید نموده که عبارت است از دان کن انار، دستگاه آبگیری انار، دستگاه فیلتر پرس، دیگ پخت، نوار نقاله، انواع دستگاه های بسته بندی. شرکت آراد ماشین اقدام به ساخت دستگاه های فوق، با استفاده از آخرین تکنولوژی روز کرده است.

صفحه قیمت دستگاه آبگیری انار را مطالعه کنید.
این شرکت، با توجه به کیفیت بالا، گارانتی یک ساله و ده سال خدمات پس از فروش برای دستگاه انار دون کن و سایر دستگاه ها و ماشین آلات، خیال مشتریان را برای خریدی مطمئن، آسوده نموده است.

این دستگاه دارای ده سال خدمات پس از فروش و یک سال گارانتی بی قید و شرط می باشد.

پیش از راه اندازی خطوط تولید محصولات در حوزه صنایع غذایی، به سایت اصلی شرکت به آدرس aradmachinery.com مراجعه و از دستگاه ها و ماشین آلات شرکت آراد ماشین نظیر دستگاه های بسته بندی، خشک کن، تفت، پرکن و … دیدن فرمایید.

جهت اطلاع از قیمت فروش دستگاه انار دون کن و یا در یافت اطلاعات بیشتر با کارشناسان و مشاوران آراد ماشین تماس حاصل فرمایید.

فهرست