انواع انگور

آشنایی با انواع انگور در ایران

آشنایی با انواع انگور در ایران موضوع مورد بحث این مقاله است که قصد داریم با توضیحات تکمیلی و مفید، شما را با انگور و انواع آن آشنا کنیم تا علاوه بر بالا رفتن سطح آگاهی، فرصت شغلی پر سودی را هم معرفی کرده باشیم، پس ما را تا پایان همراهی کنید.

انگور از جمله میوه ی شیرین، آبدار و خوشمزه ایست که طرفداران زیادی در دنیا دارد، تنوع میوه ی انگور در ظاهر، طعم، رنگ و مزه ی آن متفاوت است و شاید تنها با چند نوع از آن آشنایی داشته باشیم که به صورت آبمیوه، چیس میوه، ژله، مربا و حتی به عنوان طعم دهنده ها در کیک و شیرینی ها طعم آن ها را چیشده ایم، اما همه ی این طعم ها از یک نوع آن نشات می گیرد یا فراتر از آن است؟

به گزارش دانشمندی در روزنامه ای به نام trends in genetic، محققان بر این باورند که قدمت انگورها به 65 میلیون سال قبل بر می گیرد و در ادامه ی این گزارش به این نکته اشاره کرده است که قدیمی ترین کشت انگور توسط مردم جورجیا (یکی از ایالات جنوبی آمریکا) به حدود 8 هزار سال پیش بر می گردد و سپس کشت آن به کشورهای اروپایی و سپس به روم توسعه یافت و از این رو این میوه ی ناب، تنوع  و اسم های مختلفی را شامل شد.

انواع انگور

انگور چه خواصی دارد؟

براساس سایت SELF Nutrition Date انگور شامل یک چهارم ویتامین C است که هر انسانی در طول روز به آن احتیاج دارد، همچنین دارای ویتامین K است و فاقد کلسترول و چربی می باشد.

با آگاهی مردم از خواص این میوه، مصرف آن نسبت به سال های اخیر رشد صعودی داشته است به گونه ای که در یکی از گزارشات در سایت آمریکاییAgricultural Marketing Resource Center مصرف مردم در دهه های اخیر بیشتر شده است به گونه ای که در 1970 میانگین مصرف سالانه ی هر شخص حدود 2.9 پوند(یک پوند برابر با 454 گرم است) می رسید در حالی که این مصرف برای هر شخص به صورت سالانه در سال 2009 به 7.9 افزایش پیدا کرد.

انواع انگور در ایران

ایران به دلیل تنوعی که در کشت انگور دارد، رتبه ی 10 را در دنیا به خود اختصاص داده است و از انواع انگور در ایران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انگور یاقوتی

در تابستان برداشت می شود با حبه های ریز و قرمز رنگی که دارد از اولین انگور وارد شده بازار محسوب می شود.

انگور بی دانه کشمشی

از نمونه معروف و محبوب ترین انگور در ایران است که در تهیه شیره ی انگور، آبمیوه، آبغوره و کشمش استفاده می شود و به رنگ سفید مایل به زرد و قرمز می باشد.

انگور عسگری

موارد مصرفی تازه خوری و کشمش را دارد و دارای حبه های کشیده و سفید رنگ است و قابلیت نگهداری بالایی را ندارد و بیشتر در استان فارس کشت می شود.

انگور قرمز

انگور انگور ریش بابا

این نمونه انگور در مهر ماه برداشت می شود و دارای حبه هایی به طول 3 سانتی متر و سبز رنگ، شیرین و آبدار است.

انگور شانی (سلطانی)

در بین انواع انگور موجود در ایران انگور شانی بسیار پر استفاده است. رنگ دانه های این نمونه انگور سیاه و تیره است و مویز یکی از فرآورده های آن می باشد که در تقویت حافظه بسیار موثر می باشد و در بیشتر آب و هوای ایران قابل کشت است.

انگور خلیلی

حبه های این انگور به شکل بیضی است و رنگ آن سبز کم رنگ و گوشتی می باشد و زود می رسد و برای تازه خوری استفاده می شود.

انگور سیاه

که با انگور سیاه سردشت معروف است و دارای  حبه های پرآب به اندازه ی فندق می باشد و در تهیه ی شیره ی انگور نیز کاربرد دارد.

 

انواع انگور هایی که به توضیح آن پرداختیم به اتفاق در درمان بسیاری از بیماری ها کمک شایانی می کند که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کنترل دیابت
  • کاهش کلسترول
  • پیش گیری از سرطان
  • کاهش خطر آلزایمر
  • درمان سوء هاضمه
  • درمان یبوست
  • درمان میگرن
  • تقویت استخوان ها
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • درمان اختلال های کلیوی
  • رفع خستگی

آبگیری انگور

با وجود فراوانی و شرایط مناسب آب و هوایی در ایران و تنوع در کاشت انواع انگور همواره باغداران شاهد تلفات و ضایعات محصول خود می باشند، از این رو با پیشرفت تکنولوژی طراحان و مهندسان شرکت های سازنده ماشین آلات، دستگاه هایی را طراحی و تولید کرده اند که با آن می توان انگور را آبگیری و آب این محصول و فرآورده های آن مانند شیره ی انگور را در حجم بالای صنعتی وارد بازار کرده و چه بسا به خارج از کشور صادر کرد.

آبگیری انگور

آبگیری انگور

با وجود فراوانی و شرایط مناسب آب و هوایی در ایران و تنوع در کاشت انواع انگور همواره باغداران شاهد تلفات و ضایعات محصول خود می باشند، از این رو با پیشرفت تکنولوژی طراحان و مهندسان شرکت های سازنده ماشین آلات، دستگاه هایی را طراحی و تولید کرده اند که با آن می توان انگور را آبگیری و آب این محصول و فرآورده های آن مانند شیره ی انگور را در حجم بالای صنعتی وارد بازار کرده و چه بسا به خارج از کشور صادر کرد.

از دستگاه هایی که برای آبگیری انگور مورد استفاده قرار می گیرد، شامل موارد زیر است:

که این دو دستگاه در ظرفیت های مختلفی طراحی و تولید می شوند و براساس سیستم عملکردی به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • سیستم عملکرد ماردونی
  • سیستم عملکرد پرسی

سیستم عملکردی دستگاه های آبگیری انگور با حداکثر توان خود، آب خالص انگور را خارج می کند و از مشخصاتی که یک دستگاه آبگیری با کیفیت باید داشته باشد به شرح زیر است:

  • از ابعاد و وزن استانداردی برخوردار باشد
  • جنس بدنه ی دستگاه به گونه ای باشد که در صورت شستشو و کار در طولانی مدت، دچار خوردگی و زنگ زدگی نشود.
  • دارای چرخ هایی باشد که بتوان به راحتی آن را جا به جا کرد.
  • از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردار باشد.

بنابراین با راه اندازی کارگاه کوچک به صورت نیمه صنعتی و خرید انواع انگور از باغدار جهت کاهش قیمت ها، می توان یک کسب و کار پر رونقی را آغاز کرد.

و در پایان اصلا مهم نیست که چطور از انگور استفاده می کنید، این میوه خوشمزه و محبوب رو اگر سری بعد توی دهنتون مزه مزه کردید به خاطر بیارید که چه تاریخ هیجان انگیز و چه مزایا و فواید فوق العاده ای برای سلامتی انسان دارد.

نوشتهٔ پیشین
بهترین دستگاه آبگیری غوره
نوشتهٔ بعدی
خواص لیمو

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست